Uczeń szkoły średniej z Izmiru wziął udział w Ekspedycji Naukowej na Pacyfik

Yaman Çakaroğlu, 17-letni uczeń szkoły średniej z Izmiru, dzięki TEKNOFEST miał okazję współpracować z ekspertami TÜBİTAK i uczestniczył w Pacific Science Expedition.

Zdobył trzecie miejsce w Turcji w konkursie na projekt badań polarnych wśród uczniów szkół średnich zorganizowanym przez TÜBİTAK w 2022 r. za projekt „Indigenous Microsatellite Development for Polar Observations and Climate Change Analysis”, który opracował wraz z przyjaciółmi za pośrednictwem TEKNOFEST.

Zaproszony w ramach projektu do Instytutu Technologii Kosmicznej TÜBİTAK, Çakaroğlu przez około rok pracował jako asystent naukowy na Wydziale Inżynierii Geologicznej Politechniki w Stambule. W tym okresie Çakaroğlu zwiększył swoje doświadczenie w dziedzinie nauk o klimacie i morzu dzięki projektom, które opracował w zakresie batymetrii dna oceanów.

Dzięki swojej działalności Çakaroğlu został zaproszony do „Międzynarodowego projektu rozwoju świadomości oceanicznej” organizowanego przez Instytut Badań nad Polityką Oceaniczną (OPRI) w ramach Fundacji Pokoju Sasakawa (SPF) w Japonii.

W ramach projektu, który był realizowany w dniach 8-24 marca pod nazwą „Wyprawa naukowa na Zachodni Pacyfik”, spośród szkół średnich i uniwersytetów wybrano Çakaroğlu, który miał towarzyszyć grupie 25 osób w dwutygodniowym rejsie po Zachodnim Pacyfiku. Pacyfik. świat

Çakaroğlu opowiedział reporterowi AA o szczegółach swojej przygody z Turcji do Japonii i na zachodnim Pacyfiku oraz o swoich przemyśleniach na temat przyszłości.

Rejs 2 tysiące mil morskich

Zauważając, że dwutygodniowa podróż była „czasami łatwa, czasem trudna”, Çakaroğlu powiedział, że przepłynął w tym okresie około 2000 mil morskich, a ludzie powitali go z radością po dotarciu do wyspiarskiego państwa Palau.

Çakaroğlu powiedział: „Było bardzo kolorowo. Wręczyli nam naszyjniki z kwiatów i rozwinięte transparenty. W ceremonii zamknięcia uczestniczyli byli prezydenci i ministrowie, przedstawiciele biurokracji i świata biznesu. Minister środowiska Palau podał mi bezpośrednio numer telefonu. Udało mi się aby uzyskać osobisty numer telefonu ministra. Nieoczekiwany postęp. powiedział.

Çakaroğlu powiedział, że kiedy przybyli do tego wyspiarskiego kraju, napotkali temperatury o 32 stopnie wyższe od średniej zimowej na półkuli północnej, gdzie znajdują się Turcja i Japonia, i zauważył, że podczas swojej podróży skupili się na 3 projektach.

READ  W Nanjing w Chinach powstanie park naukowy futurystycznych gałęzi przemysłu

Trzy projekty na raz

„Kiedy wrócimy do Turcji, dane zostaną porównane. Dzięki danym zarejestrowanym na Antarktydzie możemy zobaczyć, jak zmiany klimatyczne w różnych regionach wpływają na nasz świat” – powiedział Çakaroğlu, który powiedział, że spędził 14 dni bez przerwy w „Tropikalnej podróży” Projekt oceny pary wodnej” z tanim modułem GNSS. Zobaczymy.” „Wiemy. Mój pierwszy projekt był bardzo udany.” powiedział.

Çakaroğlu powiedział, że planują porównać dane zarejestrowane w ramach projektu, aby zmierzyć dane pogodowe, w tym ciśnienie barometryczne, wilgotność i temperaturę, nie tylko na Antarktydzie, ale z danymi z różnych części świata za pomocą różnych czujników: „W porównaniu z poprzednimi latami, możemy lepiej zrozumieć wpływ zmiany w 2024 r.” powiedział.

Wyjaśniając, że podczas całej swojej podróży na rzecz świadomości klimatycznej podjął projekt kręcenia minibloga wideo, Çakaroğlu powiedział: „Każdego dnia starałem się nagrywać filmy, aby zainspirować naszych młodych przyjaciół. Zgromadziłem wiele wspomnień, o których mogę opowiedzieć”. powiedział.

„Na morzu panują trudne warunki”

Mówiąc, że żeglowaniem interesował się od dzieciństwa, a nurkowanie rozpoczął w wieku 14 lat, Çakaroğlu porównuje morza wokół Turcji do mórz, na których żeglował:

„Na Pacyfiku panują ciężkie warunki. Kiedy opuściliśmy Jokohamę, można śmiało powiedzieć, że przez pierwsze 2 dni nie mogliśmy się obudzić. Co najmniej 15 z naszej około 25-osobowej grupy doświadczyło choroby morskiej. Musieliśmy się schronić. 2 dni w Mikawa Bay były spowodowane przypływem.Po wyjściu z zatoki ze względu na przeciwny wiatr „ponownie schroniliśmy się w zatoce. Na morzu panuje ciężka sytuacja. Deszcz, burze i fale uderzają, kiedy najmniej się tego spodziewasz. To jest.”

Çakaroğlu powiedział, że warunki na morzu są bardzo trudne w porównaniu z morzami śródlądowymi wokół Turcji: „Jednocześnie panuje tam wspaniałe życie. Widzieliśmy życie morskie, stworzenia, które rzadko widujemy w Turcji. Widzieliśmy wieloryby i delfiny. Przez cały czas wycieczka, gdy wiatr jest spokojny, „na morze, najszczęśliwiej jest, gdy jest cicho. „Podróżowaliśmy motorem i żeglowaliśmy przez 14 dni” – powiedział.

READ  Naukowcy dokonali przełomu w dziedzinie elastycznych paneli słonecznych, wykorzystując perowskit zwany „cudownym materiałem”.

Mówiąc, że „spotkanie wielu nieoczekiwanych rzeczy” podczas podróży pomogło im nauczyć się pracy zespołowej, Çakaroğlu powiedział: „Odbyliśmy szkolenie żeglarskie. Wstaliśmy o 06:30, poćwiczyliśmy i umyliśmy pokład. Umyliśmy pokład połową kokosów. . Było tam czas sprzątania zwany „Happy Hour”. „Każdy spędził półtorej godziny na czyszczeniu różnych sekcji. Wszyscy wnieśli coś do nas i nauczyli pracy zespołowej. Zdobytą tam wiedzę wykorzystuję we własnych projektach. „Moi przyjaciele o tym” – powiedział.

Możliwość TEKNOFESTU

Çakaroğlu powiedział, że jego zainteresowanie technologią zaczęło się od TEKNOFEST i że TEKNOFEST dał mu możliwość spotkania się z naukowcami z TÜBİTAK i współpracy z nimi.

Podkreślając „znaczenie możliwości sieci komunikacyjnej” oferowanych przez TEKNOFEST w ramach udziału w programie, Çakaroğlu powiedział: „TEKNOFEST ma wiele nagród, ale TEKNOFEST oferuje nie tylko «możliwości sieciowe», ale przede wszystkim «możliwości sieciowe». Gwarantowane”. ” powiedział.

Çakaroğlu powiedział, że osiągnęli swoje wyniki w projekcie, który wcześniej wypróbowywali na Antarktydzie, mówiąc: „Ponieważ Turcja nie podróżowała do Oceanu Spokojnego, nie było możliwe wcześniejsze przeprowadzenie tych eksperymentów na Pacyfiku i nie miała możliwości porównać dane… Moją główną motywacją jest przeprowadzenie tutaj tych eksperymentów. powiedział.

Będzie zachęcał swoich przyjaciół w Turcji

Eylul Unal, 15-letnia uczennica szkoły średniej z Turcji, która wzięła udział w tej samej wycieczce naukowej, stwierdziła, że ​​dzięki projektowi wymienili się kulturą i wiedzą oraz zyskali nowe środowisko, i dodała: „Moim celem jest stworzenie czegoś nowego. Metoda rozwiązać dzisiejsze problemy. Byłoby wspaniale, gdybym mógł wykorzystać to, czego się nauczyłem. powiedział.

Odnotowując otrzymanie dyplomu uznania za działania, w których brał udział podczas wyjazdu naukowego, powiedział: „To był wspaniały projekt. Wiele mi dał. Problemy środowiskowe to coś, z czego powinni się uczyć wszyscy ludzie, nie tylko Ja.” powiedział.

Ünal powiedział, że zachęca swoich przyjaciół studentów w Turcji do udziału w takich wyjazdach i projektach naukowych.

READ  Republika i Oświecenie idą ręka w rękę i nie mogło być inaczej

„Umiejętności morskie” i „Umiejętności przywódcze”

Asystent ds. badań OPRI Tanaka Hajime wyjaśnił, że jako ekspert-trener brał udział w „Wyprawie naukowej na Zachodni Pacyfik” i przez dwa tygodnie szkolił uczestniczących w niej studentów z różnych dziedzin.

Tanaka Hajime zauważył, że uczniowie, którzy wzięli udział w wycieczce, mieli okazję rozwinąć „umiejętność korzystania z morza” i zdobyć „umiejętności przywódcze”, dodał: „Myślę, że młodzi ludzie, którzy uczestniczyli w wycieczce naukowej z Turcji, wnieśli ogromny wkład w nasz program .”