Otwarcie międzynarodowego lotniska Çukurova… Odpowiedź Erdogana dla partii opozycji: Żadnych pieniędzy na pożyczki, żadnych ograniczeń w wydawaniu pieniędzy podczas zabawy w Paryżu

class=”medyanet-inline-adv”>

Prezydent Recep Tayyip Erdogan wziął udział w ceremonii otwarcia międzynarodowego lotniska Çukurova.

Życząc, aby lotnisko było korzystne dla Adana i Mersin, całego regionu, całej Turcji i każdej osoby z 85 milionów mieszkańców, Erdogan podziękował wszystkim, którzy przyczynili się do stworzenia miejsc pracy w regionie.

„Nie otwieramy tylko lotniska, ale estetyczne drzwi na świat”

Erdoğan powiedział, że jest dumny z realizacji kolejnego wizjonerskiego projektu, który oprócz Adana i Mersin będzie służył szerszemu obszarowi, podając następujące informacje:

„Dziś otwieramy nie tylko lotnisko, ale nowe, nowoczesne, estetyczne drzwi z Jeniseju do Turcji i na cały świat. Na naszym lotnisku widzimy wyjątkowe i piękne symbole Çukurova wyryte na każdym rogu. Dzieło światowej klasy, roczna przepustowość międzynarodowego lotniska Çukurova 110 tysięcy metrów kwadratowych, 3 tysiące 500 metrów długości i 60 metrów szerokości, może lądować nawet najszerszy samolot pasażerski i posiada pomocniczy pas startowy o szerokości 45 metrów, 2 szybkie drogi kołowania około 279 tysięcy metrów kwadratowych 48 samolotów, 21 samolotów, usługi naziemne, pojazd Całkowita powierzchnia naszych obiektów infrastrukturalnych osiągnęła 214 tys. 180 mkw. przy powierzchni około 56 tys. mkw. płyty postojowej samolotu z parkingiem, kabinami ochrony i zapleczem środowiskowym.

class=”medyanet-inline-adv”>

„Ukończyliśmy budowę tych robót, nie wydając ani grosza z budżetu państwa”

Erdoğan powiedział, że przy budowie lotniska skupiono się na wykorzystaniu symboli i cech architektonicznych regionu: „Ta wieża kontroli ruchu lotniczego została zaprojektowana w kształcie drzewa. Symbole to bawełniane wzory i kolor pomarańczowy. Te krainy są szczególnie ukochane w dekoracji naszego lotniska, a nasi bracia mieszkający nad Morzem Śródziemnym przyjęli to i sprawili, że znajdą o nim wskazówkę.” Powiedział.

Przypominając, że wiele projektów, które w ostatnich latach sprowadzili do kraju, zostało zrealizowanych w ramach partnerstw publiczno-prywatnych, Erdogan kontynuował:

„Zakończyliśmy te prace, nie wydając ani grosza z budżetu państwa. W ten sposób nie tylko szybko wyeliminowaliśmy braki infrastrukturalne naszego kraju, ale także stworzyliśmy poważną wartość dodaną dla tureckiej gospodarki. Zaopatrzyliśmy każdy most, autostradę i lotnisko . Korzyści naszego narodu z budowy publicznego lotniska Çukurova – Całkowita kwota inwestycji zbudowanej przy współpracy prywatnej wynosi 608 milionów 500 tysięcy euro Za 25 lat nasze państwo otrzyma 297 milionów 100 tysięcy euro Çukurova i około 3 tysiące. ludzie będą zatrudnieni bezpośrednio i pośrednio.”

class=”medyanet-inline-adv”>

READ  Francuskie słowa w programie prezydenta Erdogana!

„Będzie służyć ponad 5 milionom ludzi”

Międzynarodowe lotnisko Çukurova znajduje się 35 km od Adany i 40 km od Mersin, Erdogan powiedział:

„Innymi słowy, znajduje się pośrodku naszych dwóch miast. Do naszego lotniska można łatwo dojechać z Mersin i Adany drogą i autostradą D400. Będzie obsługiwać ponad 5 milionów ludzi w okolicach Osmaniye i Nikdei. , Adana i Mersin są jednocześnie wygodnym i bezpiecznym lotniskiem. Aby zapewnić szybki dostęp, dążymy do naszego projektu o długości 15,9 km, mamy 8 mostów pojedynczych o długości 258 metrów, 2 mosty podwójne o długości 90 metrów. „Zbudowaliśmy 127 metrów. długi przekrój poprzeczny o różnych poziomach. Dzięki drodze zaoszczędź łącznie 578 milionów lirów rocznie, w tym 494 miliony lirów i 84 miliony lirów na paliwie”.

class=”medyanet-inline-adv”>

„Będzie to miało efekt mnożnikowy na eksport regionu”.

„Oczywiście nie zadowalają nas tylko połączenia drogowe. Integrujemy nasze lotnisko Çukurova z liniami szybkiej kolei Mersin, Adana, Gaziantep”. Erdogan powiedział:

„Po wybudowaniu tej linii szybkie pociągi jadące z prędkością 200 kilometrów na godzinę skrócą czas podróży między Mersin a Adaną do 35 minut. Nasi bracia i siostry, którzy podróżują pociągiem z Adana lub Mersin, przybędą na nasze lotnisko za 23 minuty.”

Prezydent Erdoğan zwrócił uwagę, że międzynarodowy port lotniczy Çukurova będzie miał zwielokrotniający wpływ na eksport i ruch pasażerski w regionie, dodając: „Będziemy wysyłać produkty ze stref przemysłowych i handlowych, takich jak port Mersin, gałęzie przemysłu z siedzibą w Mersin i Adanie, zatoka Iskenderun. Obiekty przemysłowe , Wolnej Strefy Yumurtalik stąd na cały świat. „Zarówno nasi obywatele w Adanie, jak i Mersin w bardzo krótkim czasie przekonają się, jak trafną inwestycją jest ta praca”. Powiedział.

class=”medyanet-inline-adv”>

„Lotnisko ŞAKİrpaŞA będzie służyć regionowi jako węzeł szkoleniowy”

Prezydent Erdogan kontynuował:

„Wszyscy nasi obywatele, niezależnie od tego, jaką partię polityczną popierają, powinni być dumni z takiej inwestycji. Przyzwyczajenie się do innowacji wymaga czasu. Oczywiście zmiana na coś nowego wymaga czasu. Akceptujemy jako normalne kwestie wyrażane przez niektórych naszych obywateli. Zaprzestań teraz tego nawyku. Mówią, że zamkną lotnisko Shakirbasa. Nic takiego. Mamy centrum szkoleniowe w Aydın. Lotnisko Şakirpaşa będzie służyć jako węzeł szkoleniowy dla regionu. Nie ma czegoś takiego jak zamknięcie. Tworzenie takich kłamstw jest zawsze zadaniem opozycji. Te kłamstwa nie będą trwałe. Powstaje tu także budynek cargo. Od momentu wybudowania budynku towarowego Çukurova będzie oferować usługi prawdziwie krajowe i międzynarodowe. Z drugiej strony może pełnić także funkcję cargo. Çukurova będzie teraz nadal świadczyć silne usługi krajowe, zagraniczne i cargo pod każdym względem. Ta praca przyniesie korzyści całemu regionowi, w tym Adanie i Mersin. Partie opozycyjne również zawsze znajdą pretekst, żeby to oczernić. Trochę wysiłku, trochę manipulacji. Adana i Mersin próbują zatuszować inwestycję, podburzając braci przeciwko nam. Do usług i robót nie ma żadnych zastrzeżeń. Który kraj na świecie ma taki protest? Czy lotnisko mogłoby zapobiegać zakłóceniom?

Otwarcie międzynarodowego lotniska Çukurova... Odpowiedź Erdogana dla partii opozycji: Żadnych pieniędzy na pożyczki, żadnych ograniczeń w wydawaniu pieniędzy podczas zabawy w Paryżu

Reakcja na opozycję: Nazywa się to środowiskiem politycznym

READ  Ministerstwo Spraw Wewnętrznych wszczyna śledztwo: AKP zarobiła na gminie ogromne zyski

Nie posadziłeś ani jednego drzewa w tym kraju. Krytykujecie nasz plan wyniesienia naszego kraju na wyższy poziom i do następnej ligi. To się nazywa zazdrość polityczna. Niestety, lata mijają, zmieniają się nazwiska i administracje, ale nie zmienia się podejście usługowe i inwestycyjne głównej partii opozycji. W zdaniu o zasobach kraju to rozrzutnicy w Paryżu trwonią publiczne pieniądze. Jeśli chodzi o spłacanie pożyczek SSI i służenie narodowi, w kasie nie ma pieniędzy. Jeśli chodzi o rozrywkę w Paryżu, każdy ma mnóstwo pieniędzy.

Erdoğan przytoczył trzęsienie ziemi i stwierdził, że krytykowanie lotniska Çukurova jest całkowicie błędne: „Czy posiadanie dużego lotniska ułatwia, czy utrudnia pomoc trzęsieniu ziemi? Mamy teraz lotnisko, które może zapewnić pomoc w przypadku katastrof takich jak 6 lutego. Życzę naszym braciom z Kozana i Adany szybkiego powrotu do zdrowia po 3 trzęsieniach ziemi, które nawiedziły nasz stan w środę. Wprowadziliśmy do porządku obrad kwestię partii opozycyjnych dotyczącą międzynarodowego lotniska Çukurova. Z podobnymi roszczeniami i zarzutami spotykaliśmy się już wcześniej. Do każdej pracy, którą sprowadzaliśmy do naszych miast, sprzeciwiali się: „Jaka jest potrzeba?”. Zainstalowali uchwyty we wszystkim, od „Lotniska w Stambule” po „Marmaray”, które zostało uznane za najlepsze lotnisko w Europie. Do tej pory przez Most Męczenników Atana 15 lipca przejechało 18 milionów pojazdów. Inwestycje, które uważali za niepotrzebne, spełniły swoją misję i przyczyniły się do rozwoju gospodarki. To samo dzieje się tutaj ponownie. Opozycja myliłaby się w swoich przewidywaniach dotyczących międzynarodowego lotniska Çukurova. Razem przekonamy się, że Adana i Mersin odniosą poważne korzyści” – powiedział.

„Operacje lotnicze będą kontynuowane”

Wyjaśniając, że lotnisko Şakirpaşa jest zamknięte wyłącznie dla lotów komercyjnych, Erdogan powiedział: „Nie zamykamy drzwi lotniska Şakirpaşa, które nie spełnia już potrzeb naszego miasta. Utrwalanie tego kłamstwa jest niemoralne. Nie możemy konkurować z tymi niemoralnymi ludźmi. Będziemy nadal podróżować, aby służyć naszemu krajowi. „Oprócz lotów komercyjnych na lotnisku Shakirbasa będą kontynuowane operacje lotnicze” – powiedział.

„Linie lotnicze będą drogą dla ludzi”

READ  Co najmniej 1000 osób zginęło w trzęsieniu ziemi o sile 5,9 w Afganistanie.

Prezydent Recep Tayyip Erdoğan powiedział później:

„Wraz z otwarciem międzynarodowego lotniska Çukurova zapewniamy ludziom podróże lotnicze. Zwiększyliśmy liczbę aktywnych lotnisk z 26 do 58. Naszym celem jest zwiększenie tej liczby do 61 do 2053 r. Nasz wolumen ładunków lotniczych osiągnął 2615 ton z 303 ton dziennie. Podczas gdy liczba krajów wynosiła 50, dziś są loty do 131 krajów. To właśnie robimy w lotnictwie. Dużo inwestujemy w autostrady. Jako pierwsi wprowadziliśmy do naszego kraju możliwość korzystania z kolei dużych prędkości. Obecnie istnieje trasa o długości 2 tys. 32 km. Nie zignorowaliśmy Adany i Mersina. Zainwestowaliśmy ponad 200 miliardów lirów w infrastrukturę transportową i komunikacyjną naszych dwóch województw. Łączymy Mersin i Antalyę wzdłuż 440-kilometrowej śródziemnomorskiej drogi przybrzeżnej. „Po zakończeniu projektu czas podróży zostanie skrócony z 9 godzin 30 minut do 4,5 godziny”.

„Połączymy Adanę z Bliskim Wschodem od strony morza”

Mówiąc o projekcie wschodniego śródziemnomorskiego portu kontenerowego Adana, Erdogan powiedział: „Połączymy Adanę z Bliskim Wschodem drogą morską. Dopóki Bóg daje nam życie, będziemy nadal pracować dla pięknych mieszkańców Çukurova. Jeśli przesiejemy świat, nie będzie nikogo takiego jak moi bracia z Sukurova. „Nikt nie może zakłócać naszych stosunków z moimi braćmi z Adany, Mersina i Sukurovej” – powiedział.

Po przemówieniach odmówiono modlitwę, przecięto wstęgę, minister Uraloglu wręczył Erdoganowi pierwszą kartę pokładową i nastąpiło oficjalne otwarcie międzynarodowego lotniska Çukurova.