Po 589 dniach trafiły do ​​Księgi Rekordów Guinnessa! Było tak, jakby nic się nie wydarzyło” i zakończyło się tam, gdzie się zaczęło.

klasa=”cf”>

Lavie Scholl i Ollie Camplin poznali się w Australii w 2017 roku. Obaj pracowali w tym samym gospodarstwie.

Spotkali się ze sobą i wkrótce zaczęli razem podróżować.

Gamblin, lat 34, powiedział: „Miałem wtedy przyczepę kempingową. Lavie podróżował swoim samochodem i nocował w namiocie. Pomyślał, że ogromnym postępem byłoby przejście z namiotu do przyczepy kempingowej”.

Po opuszczeniu Australii Scholl i Camplin spędzili 5,5 miesiąca na wędrówce po Nowej Zelandii. „Oboje zdaliśmy sobie sprawę, że naszą pasją są wycieczki samochodowe” – mówi 32-letni Scholl urodzony w Niemczech.

W tym momencie duet postanowił rozpocząć przygodę i pomyślał o przejechaniu świata na rowerze. Szybko jednak zdali sobie sprawę, że będzie to „bardzo męczące” i „prawdopodobnie zajmie lata”.

klasa=”cf”>

„Zdecydowaliśmy, że najlepszym sposobem podróżowania będzie motocykl. Prawo jazdy na motocykl mam od 17. roku życia, ale nigdy wcześniej nie brałem udziału w takiej wycieczce. Dla nas obu będzie to pierwszy raz” – powiedział Gamblin.

Instagram Laviego i OlliegoTak, na tej stronie znajduje się wiele zdjęć zrobionych w Turcji. To zdjęcie pochodzi z klasztoru Sumela…

Inspiracją byli znajomi

Następnie bliski przyjaciel obojga próbował pobić rekord zostania najmłodszą osobą, która opłynęła świat na motocyklu. Zainspirowani tymi przyjaciółmi Scholl i Camplin skontaktowali się z Księgą Rekordów Guinnessa, aby sprawdzić, czy uda im się pobić rekord najmłodszej pary, która opłynęła świat na jednym motocyklu.

Przedstawiciele firmy ustalili pewne zasady dla pary, znanej w mediach społecznościowych jako „Lavi i Ollie”: Obie ich podróże muszą rozpocząć się w tym samym miejscu. Inne zasady zawsze podróżują w tym samym kierunku i przechodzą przez punkty na przeciwległych krańcach naszej planety.

Scholl i Camplin wypożyczyli na tę podróż motocykle od agencji w Wielkiej Brytanii. Gamblin powiedział, że kilka razy się przewrócił, gdy wypróbowywał motocykl na parkingu agencji.

klasa=”cf”>

Po jeździe próbnej do Peak District w środkowej Anglii Scholl i Gamblin opracowali trasę za pomocą Map Google, zebrali, ile mogli, i kupili wszystkie pojazdy potrzebne do podróży.

READ  Trzeci dzień starć między plemionami arabskimi a YPG we wschodniej Syrii; Dziesiątki zmarły

„Nigdy wcześniej nie odbywałem takiej podróży. Musieliśmy więc kupić wszystko od nowa” – powiedział Gamblin.

Zdjęcia: Instagram/@lavi.and.ollie

Zaczęli z opóźnieniem ze względu na pandemię

Pandemia Covid-19 spowodowała, że ​​para odłożyła swoje plany. Gamblin powiedział, że w końcu wyruszyli ze słynnego londyńskiego klubu motocyklowego Ace Cafe w kwietniu 2022 r., dodając: „Wszystkie granice międzynarodowe nie były wówczas otwarte. Jednak w miarę postępów myśleliśmy, że z czasem granice się otworzą. Na szczęście tak się stało. „

klasa=”cf”>

Podkreślając, że wolą kraje, które nie wymagają Carnet de Passage dla samochodów i motocykli, Gamblin powiedział: „Przyjrzeliśmy się również kwestii wiz i upewniliśmy się, że możemy uzyskać wizy w drodze. Wiemy również, które kraje chcą, abyśmy otrzymali wizy z góry.”

Innym środkiem ostrożności, jaki podejmują, aby obniżyć koszty, jest rezygnacja z biwakowania i jedzenia poza domem, mówi Scholl, który upiera się: „Zawsze gotujemy własne posiłki. To świetny sposób na zaoszczędzenie pieniędzy. Poza tym nie mamy życia nocnego”.

Wojna rosyjsko-ukraińska zmieniła także plany podróżnicze pary. Pierwotnie chcąc udać się na wschód, Schall i Gamblin zamiast tego udali się na południe, a następnie na zachód, do Francji, Hiszpanii i Maroka.

klasa=”cf”>

„W pierwszych miesiącach wielokrotnie upadaliśmy na drogach gruntowych i autostradach, a jeśli podłoże było złe, natychmiast upadaliśmy” – powiedział Gamblin.

Schall, który przez całą podróż siedział za Camplinem, opisał pierwsze miesiące jako „intensywną naukę”.

Po 589 dniach trafił do Księgi Rekordów Guinnessa, jak gdyby nic się nie stało.

A góry były bardzo trudne

W pewnym momencie wszystko zostało ostatecznie rozwiązane, ale nie wszystkie problemy zostały rozwiązane.

Kiedy Scholl i Gamblin dotarli do Senegalu, postanowili wysłać motocykl, który nazwali „Honey Bee”, towarem do Brazylii. Jednak dotarcie motocykla do Brazylii było opóźnione o około 7 tygodni, ponieważ kontener wysyłkowy zaginął po drodze. Scholl powiedział, że z tego powodu nie mogli dokończyć podróży: „To były dla mnie bardzo trudne dni. Myślę, że to był najszczęśliwszy dzień w naszym życiu, kiedy motocykl dotarł do Brazylii. Bez dwóch zdań”.

READ  Zielone światło Arabii Saudyjskiej dla normalizacji z Izraelem

klasa=”cf”>

Po zakupie „Honey Bee” duet kontynuował podróż po Ameryce Południowej, odwiedzając Brazylię, Boliwię i Peru. „Kontynent południowoamerykański wywarł na mnie największy wpływ. Każdy kraj ma swoją własną, niepowtarzalną charakterystykę” – powiedział Schall.

Gamblin powiedział jednak, że przeżywali trudne chwile, szczególnie na odcinku podróży łączącym ich z Andami.Mieliśmy dużo problemów ze względu na wysokość. Oboje doświadczyliśmy choroby wysokościowej. Przeszliśmy przez zamiecie i burze. Podróżowaliśmy w bardzo trudnych warunkach. Myślę, że byliśmy na dużej wysokości przez ponad miesiąc. „To był bardzo wymagający fizycznie proces i wywarł na nas dużą presję”. powiedział.

Po 589 dniach trafił do Księgi Rekordów Guinnessa, jak gdyby nic się nie stało.

Ich śluby nosiły napisy „Elvis”

Po wylądowaniu w Argentynie Scholl i Gamblin zawrócili i udali się dalej do Chile; Podróżował po Boliwii, Peru, Ekwadorze i Kolumbii.

Para dotarła do Ameryki Północnej przez Panamę i spędziła czterodniowy miesiąc miodowy w Las Vegas.

Gamblin i Scholl napisali w oświadczeniu dla CNN Travel: „Jesteśmy zaręczeni od 6 lat i zawsze powtarzaliśmy: «Jeśli kiedykolwiek przyjedziemy do Las Vegas, pobierzemy się tam i poślubimy Elvisa». powiedział.

Pierwszym przystankiem pary po ślubie była Kanada. Tutaj wysłali motocykl drogą lotniczą do Seulu i kontynuowali podróż drogą lotniczą. Po Seulu drogą morską dotarli do Władywostoku w Rosji i skierowali się w stronę Mongolii.

Gamblin powiedział, że podróżowanie po Mongolii było szczególnie trudne, ponieważ spadł z motocykla i złamał żebro. „Prawdopodobnie najtrudniejszą częścią podróży była Mongolia, ale myślę, że było warto. Poczułem się, jakbyśmy spacerowali po filmie dokumentalnym National Geographic. Drogi były bardzo wymagające. Kilka razy upadaliśmy. Było to trudne, ale bardzo satysfakcjonujący.”

„Mają niesamowitą lokalną kulturę, gdzie wszyscy żyją w „zerach” (namiotach z kopułowymi włosami) i stadach dzikich zwierząt. Wędruj po okolicy.

Po 589 dniach trafił do Księgi Rekordów Guinnessa, jak gdyby nic się nie stało.

Konto Lavi i Ollie na Instagramie zawiera to pyszne zdjęcie z Kapadocji.

Podróż zakończyli w konwoju

READ  Wiadomość z ostatniej chwili: Szczyt Turcja-Izrael w USA... Prezydent Erdogan spotyka się z Netanjahu

Po dotarciu do Azji Środkowej para odpoczęła i nabrała sił w Kazachstanie, po czym wróciła do Europy i Wielkiej Brytanii na ostatni etap podróży.

Na ostatnim etapie podróży między Portem Dover a Londynem do Gamblina i Scholla dołączyło wielu innych motocyklistów, którzy śledzili podróż w mediach społecznościowych.

„Przyjechało wielu motocyklistów. Nie znaliśmy żadnego z nich. Ale przyjechali nas wesprzeć. Mieliśmy duży konwój z Dover do Londynu” – powiedział Gamblin.

Gamblin powiedział, że kiedy 19 listopada ubiegłego roku przyjechali do Londynu, powitano ich huczną uroczystością. „Wydawało się to nierealne, ponieważ wróciliśmy do Ace Cafe, w której zaczynaliśmy. Usiedliśmy przy tym samym stole, przy którym siedzieliśmy wcześniej. Ludzie, którzy byli tam w dniu wyjazdu, byli tam ponownie.” „Wyglądało, jakby nic się nie stało” – powiedział.

Po powrocie Camplin i Scholl przedstawili niezbędne dokumenty do Księgi Rekordów Guinnessa i zostali odesłani do „Pszczoły Miodnej”.

Po 589 dniach trafił do Księgi Rekordów Guinnessa, jak gdyby nic się nie stało.

Używany motocykl pary będzie wystawiony w agencji.

Obecnie są to oficjalne rekordy

Niedawno doniesiono, że pobili rekord bycia najmłodszą parą, która opłynęła świat na tym samym motocyklu. „Przyjechali dwa tygodnie temu i potwierdzili rekord. Teraz jest to oficjalne” – powiedział Gamblin.

Scholl i Camplin, którzy obecnie mieszkają w Wielkiej Brytanii, powiedzieli, że wciąż analizują skalę tego, czego dokonali i próbują przystosować się do osiadłego życia.

„Zabawne jest to, że nie mieliśmy wcześniej mieszkania, domu ani niczego podobnego” – mówi Scholl, który niedawno zdał prawo jazdy na motocykl.

Zarówno Scholl, jak i Camplin upierają się, że nie chcą pozostać na miejscu długo i zaczęli już planować kolejną przygodę.

Podróż CNNWyruszyli w podróż dookoła świata na motocyklach i „wiele razy spadali”. Teraz znajdują się w księgach rekordów” pod tytułem haberinden derlenim.